اخبار

سخت کوشی، قابل اعتماد بودن و صداقت در گفتگو یا رئیس بازرگانی شرکت

سخت کوشی، قابل اعتماد بودن و صداقت در گفتگو یا رئیس بازرگانی شرکت
کارکنان و مدیران موفق، معمولا دو سه ویژگی خاص دارند، سخت کوشی، قابل اعتماد بودن و صداقت
سرکار خانم فریده علی حسینی، رئیس بازرگانی پتروشیمی فجر از جمله این افراد است. به منظور تجلیل از فعالیت های 13 ساله ایشان در پتروشیمی فجر، در گفتگویی صمیمانه از سوابق کاری ایشان، توازن بین کار و زندگی و همچنین درباره کارکنان پتروشیمی فجر نظر وی را جویا شدیم.

کارکنان و مدیران موفق، معمولا دو سه ویژگی خاص دارند، سخت کوشی، قابل اعتماد بودن و صداقت

سرکار خانم فریده علی حسینی، رئیس بازرگانی پتروشیمی فجر از جمله این افراد است. به منظور تجلیل از فعالیت های 13 ساله ایشان در پتروشیمی فجر، در گفتگویی صمیمانه از سوابق کاری ایشان، توازن بین کار و زندگی و همچنین درباره کارکنان پتروشیمی فجر نظر وی را جویا شدیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید، چند سال دارید و اهل کجا هستید؟

من فریده علی حسینی هستم متولد سال 1342 آبادان. با شروع جنگ به همراه خانواده به شیراز مهاجرت کردیم، در سال 1366 در رشته برق و الکترونیک از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شدم، در سال 71 ازدواج کردم و یک دختر 18 ساله دارم.

 

از چه زمانی وارد صنعت پتروشیمی شدید؟

بعد از ارائه گزارش کارآموزی خود که آن را در پتروشیمی شیراز گذرانده بودم، در مهر ماه سال 66 جذب پتروشیمی شیراز شدم؛ البته در آن زمان شرایط استخدام به سختی الان نبود. شروع کار من با طرح‌های زیر بنایی بود، یک سال و نیم در طرح کلر آلکالی مشغول بودم و بعد از آن به طرح توسعه متانول رفتم. در آن زمان مهندس نجابت مدیر طرح بودند. باید بگویم او در شکل گیری موقعیت شغلی من نقش منحصر به فردی داشته است. مهندس نجابت با اعتمادی که در کار به من منتقل می‌کرد، باعث شد که به خودباوری برسم و این نکته بسیار موثری در شکل گیری آرایش شغلی من بود؛ به خصوص که در آن سالها، شرایط کار برای یک مهندس خانم در صنعت بسیار دشوار بود. بعد از پایان کار طرح متانول با وجود اصرار مهندس نجابت برای ادامه همکاری، آنجا را ترک کردم.

پس از ازدواج در سال 71 به همراه همسرم (مهندس ملک زاده) به ماهشهر آمدیم و به اتفاق، در پتروشیمی رازی مشغول به کار شدیم. کار در رازی را از واحد تعمیرات شروع کردم؛ بعد یکی از سمتهای ابزار دقیق به من محول شد؛ ترفیع بعدی من کارشناسی ارشد استانداردهای صنعت نفت بود؛ البته همزمان به عنوان استاد با واحد آموزش، برای آموزش کارآموزان جدید الاستخدام    همکاری داشتم، در سال 81 باسمت کارشناس ابزار دقیق به کار خود در پتروشیمی رازی خاتمه دادم.

 

 از چه زمانی کار در پتروشیمی فجر را شروع کردید؟

بعد از اینکه به این نتیجه رسیدم که در جای دیگری پیشرفت خواهم کرد، با همکاری مهندس بساق زاده که در آن زمان مدیر عامل پتروشیمی رازی بودند و با انتقالی من موافقت کردند، کار در پتروشیمی فجر را با سمت سرپرست ابزار دقیق شروع کردم، در آن زمان (سال 1381) فجر در مرحله نصب بود.

بعد از مدتی رییس مهندسی عمومی شرکت شدم و چون در آن زمان خدمات فنی هنوز شکل درستی نداشت همزمان کار تجهیز آزمایشگاه‌های شرکت و تدوین دستور العمل و رویه‌های اجرایی را هم انجام می دادم. بعد از ریاست خدمات فنی، بنا بر صلاحدید مهندس سدیره و علی رقم میل باطنی خودم با تشکیل واحد بازرگانی شرکت به عنوان رئیس به کار خود ادامه دادم. در شروع کار در بازرگانی کاملا با این شغل بیگانه بودم و حس کودکی را داشتم که او را در یک استخر پر از آب رها کرده باشند، شش ماه تا یک سال زمان برد تا بتوانم واحد بازرگانی را سازمان دهی کنم.

 

 رمز داشتن یک خانواده موفق برای شما چه بوده است؟

پایبندی به سه اصل صداقت، اعتماد و عفاف؛ اگر به هر شکلی برای من مشکلی به وجود بیاید اولین کسی که از آن مطلع می شود همسرم است و همیشه گزینه اول من برای مشورت اوست؛ البته این مسئله کاملا دو طرفه است، زیرا زمانی می توانید به کسی اعتماد کنید که مطمئن باشید او هم به شما اعتماد دارد؛ همینطور در مورد صداقت و عفاف خانواده.

 

 توازن کار و زندگی برای خانمی که هم در شرکت مسئولیت دارد و هم وظیفه مادری و همسری دارد، چگونه ایجاد می شود؟

تا زمانی که مجرد بودم تنها سرگرمی من کار بود و تمام جوانب زندگی من را پوشش می داد؛ ولی پس از ازدواج، این شریک زندگیتان است که مشخص می‌کند بخش عمده انرژی تان را در محل کار یا خانه صرف کنید. آقای ملک زاده در این مورد دارای دیدگاه بسیار بازی هستند و کاملا شرایط کاری و علایق من را درک می کند و با یک منطق همکاری و همفکری به یک ثبات پایدار در زندگی رسیده ایم که باعث شده درکانون خانواده و شرایط حرفه ای دچار خلل نشویم. اگر کسی غیر ایشان همسر من بود، مسیر زندگی من کاملا با الان متفاوت بود.

 

شغل شما چقدر در شخصیت فرزندتان تاثیر گذاشته است؟

 به دلیل شرایط حرفه ای مجبور شدم دخترم را از سه ماهگی به مهد کودک بسپارم و برای او پرستار بگیرم. با وجود این شرایط دشوار، زمانی که از دخترم می پرسم که خانه دار بودن را ترجیح میدهد یا شاغل بودن، با اطمینان شاغل بودن را انتخاب می کند.

 

از دخترتان بگویید و موفقیت هایش و دلایل رسیدن به این موفقیت ها؟

 الهه، الان 18 سال دارد و دلیل موفقیت او به غیر از استعداد بالا در یادگیری، وجود برنامه ریزی دقیق و حمایت همه جانبه پدر و مادر بود. در واقع یک استعداد در اختیار شماست، اگر بتوانید آن را درست برنامه ریزی کنید، می توانید به نتیجه بهینه برسید و چون بچه ها در سن دبیرستان هنوز آن تجربه و پختگی را برای ایجاد این نظم و برنامه ریزی ندارند، والدین نقش پر رنگی را در این شرایط برای آنها ایفا می‌کنند.

اینطور بود که به کمک هم این استعداد، یک قالب بسیار عالی به خود گرفت و به ثمر نشست و الهه توانست در رشته ریاضی فیزیک رتبه 24 و رتبه 9 زبان انگلیسی منطقه 3 را کسب کند؛ با وجود اینکه به راحتی می‌توانست در دانشگاه صنعتی شریف، رشته مورد نظرش را تحصیل کند، ولی بنا بر ملاحظات جانبی و تجربه های آقای ملک زاده، که در دانشگاه شریف تحصیل کرده است، دانشگاه شیراز را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.

 

به نظر شما بهترین نکته ای که در بین کارکنان پتروشیمی فجر (اعم از مدیران تا کارمندان و کارگران) به چشم می خورد چیست؟

اعتماد.

از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاسگزاریم.

۲۳ آذر ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۹۴
کد خبر : ۲۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید