<h3><span lang="AR-SA">روابط عمومی</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span> </span><span lang="AR-SA">کارکرد ارتباط هر سازمان با ذی نفعان و زبان گویای سازمان ها است؛ روابط عمومی در اصل مجموعهای از اقدامات حساب شدهای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروههای درون و بیرون سازمان، انجام میدهد</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس </span><span lang="FA">در سال 1401 و</span><span lang="AR-SA"> مطابق با چشم انداز و اهداف این شرکت و در قالب برنامه جامع سالانه که هر ساله بازنگری و تعیین بودجه می شود، 103 اقدام سازمان یافته در حوزه های مختلف ارتباطات با مخاطبان اجرا کرده است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، موفق شد 87.8 درصد از برنامه های مدون خود را اجرا کند.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">این واحد در سال گذشته فعالیت هایی تعریف شده در حوزه تولید محتوای رسانه ای، تهیه و تنظیم اخبار، انتشارات، آگهی ها، مسئولیت اجتماعی و... انجام داده است. روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس با تولید بیش از 38 محتوای تصویری و تهیه و تنظیم بیش از 44 خبر در تولید محتوای رسانه ای ثبت کرده است. همچنین این واحد 6750 قاب به یاد ماندنی گوناگون از نقاط مختلف شرکت خود ثبت کرده و چند ده طرح گرافیکی هنری را طراحی کرده است</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">روابط عمومی فجر بیش از 650 پیام در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر کرده که این پیام ها بیش از 150 هزار بازدید داشته است. همچنین این واحد زمینه حضور واحد های مختلف این شرکت در</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="AR-SA"> 12 نمایشگاه مختلف برای بررسی زمینه های مختلف حمایت از ساخت داخل، بازاریابی و کشف بازار های جدید و توسعه همکاری بوده است. ساخت فیلم های مستند علمی، فرهنگی، آموزشی و گزارشی</span><span dir="LTR"> در قالب موضوعات مختلف از دیگر اقدامات روابط عمومی در سال 1401 بوده است.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><strong><span lang="AR-SA">بامداد</span></strong><span lang="AR-SA">، نشریه داخلی شرکت فجر انرژی خلیج فارس که نامش مانند روزتاب مترادف نام فجر است، توسط روابط عمومی فجر انرژی تهیه و منتشر می شود؛ این نشریه هشتمین سال خود را سپری کرده و پیش از این در جشنواره روابط عمومی جایزه برتر انتشارات را کسب کرده بود. نشریه بامداد در سال گذشته 3 شماره منتشر کرده و تا کنون 30 شماره از این ویژه نامه به صورت الکترونیکی و چاپی به دست مخاطبین رسیده است</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">این بخشی از فعالیت های واحد روابط عمومی شرکت فجر انرژی در حوزه ارتباطات برون سازمان است؛ این واحد در کنار این فعالیت ها در حوزه ارتباطات درون سازمانی نیز فعال بوده بطوری که در سال 1401 بیش از 1346 پیام اعم از اطلاع رسانی اخبار داخلی شرکت، پیام تبریک به همکاران، پویش شکرداشته ها، طرح یک دقیقه مطالعه، برگزاری مسابقات متعدد و تصاویر در حال کار همکاران در شبکه داخلی این شرکت(<strong>روزتاب</strong>) منتشر شده که در مجموع این محتواها بیش از 273 هزار بازدید در درون سازمان داشته است</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">روابط عمومی شرکت فجر همچنین به منظور ثبت و انتقال تجارب مدیران سازمان و همچنین ثبت دستاوردها و موفقیت ها، <strong>کتاب جامع فجر </strong>را با کمک یک موسسه فرهنگی تهیه و تدوین کرده است. در این کتاب علاوه بر وقایع نگاری و ثبت تجربه های مدیران فعلی و قبلی سازمان، چگونگی احداث و تاسیس فجر نیز برای انتقال به نسل های آینده این شرکت ذکر شده است</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">روابط عمومی این شرکت با راه اندازی <strong>پویش شکر داشته ها</strong> در قالب فیلم کوتاه، نماهنگ، موشن گرافی و... به دنبال ترویج فرهنگ سازنده و مثبت اندیشی در ذهنیت کارکنان است. این واحد به بیش از 750 مراجعه کننده حضوری پاسخ داده و بیش از 7600 تماس تلفنی دریافت کرده است</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">از سوی دیگر از وظایف روابط عمومی مدیریت سمعی و بصری، <strong>آرشیو و مستند سازی</strong>(عکس، فیلم، صدا و...) است. روابط عمومی فجر انرژی در این زمینه با تهیه نرم افزار آرشیو و سرور(</span><span dir="LTR">Server</span><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span><span lang="AR-SA"><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span>) آنلاین، گام مهمی در آرشیو و مستند سازی برداشته است. با اتصال این نرم افزار و سرور آنلاین بدون نیاز به سخت افزار حافظه ای می توان تمام محتواهای صوتی و تصویری را ذخیره و دسته بندی کرد</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">یکی دیگر از برنامه های مهم و تاثیر گذار روابط عمومی فجر انرژی با همراهی مدیران شرکت، <strong>طرح "فجرانه"</strong> است.</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span> </span><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span><span><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span> </span><span lang="AR-SA">در این طرح بنا بر ماهیت واحد های مختلف و متناسب با مناسبت های ملی و بعضاً جهانی در نظر گرفته شده، تیمی متشکل از مدیریت</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span> </span><span lang="AR-SA">ارشد سازمان، روابط عمومی و منابع انسانی به واحد هدف سر زده و ضمن گفت وگو، هدایایی را تقدیم</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span> </span><span lang="AR-SA">آنها میکند. جنس هدایا، یک یادگاری با در نظر گرفتن جنبه هویتی سازمان، مسئولیت اجتماعی،</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span> </span><span lang="AR-SA">محیط زیستی و سایر جنبه های مسئولانه مدنظرتهیه می شود</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="FA">روابط عمومی فجر انرژی در سال 1401 نیز برای یازدهمین بار پایش عملکرد خود در ارتباط با جامعه در سال 1400 <strong>نظرسنجی</strong> را برگزار کرده است. در نظر سنجی عملکرد سال 1400 هدف رضایتمندی همانند سال های گذشته 80 در نظر گرفته شده است که پس از انجام نظرسنجی میزان رضایت کلی 78.19 درصد بدست آمده است؛ این میزان سال گذشته 79.62 درصد بوده است.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="AR-SA">فرهنگ سازمانی و بسط <strong> هویت سازمانی</strong> از دیگر فعالیت های مهم شرکت فجر انرژی بوده که روابط عمومی در این بخش همکاری با دیگر بخش ها داشته است؛ این واحد در این زمینه اقداماتی در جهت نمودهای بصری و سایر اجزای هویتی شرکت انجام داده است</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></h3> <h3 class="MsoNormal" dir="RTL"><span dir="LTR"><span lang="AR-SA">همچنین این واحد در یک کار تیمی در قالب شورای فرهنگی شرکت، تعریف و پیاده سازی فرهنگ سازمانی مطلوب را به پیش برده است.</span><span lang="AR-SA"></span><span lang="AR-SA"> هدف از این پروژه که با محوریت مدیران عالی سازمان پیش میرود، بهبود فرهنگ سازمانی موجود و حرکت به سوی فرهنگ سازمانی مطلوب شرکت است</span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"><span dir="LTR"></span><span dir="LTR"></span>.</span></span></h3>