اخبار

تحقق 99.5 درصدی برنامه تولید فجر انرژی در سال 1401 / نگاهی به کارنامه فجر در سالی که گذشت

تحقق 99.5 درصدی برنامه تولید فجر انرژی در سال 1401 / نگاهی به کارنامه فجر در سالی که گذشت
از تحقق ۹۹.۵ درصدی برنامه‌های تولید فجر انرژی تا تندیس زرین جایزه مدیریت مالی، از برق‌رسانی به مردم استان خوزستان تا تصفیه پساب‌های صنعتی منطقه

شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال 1401 بیش از 6.3 میلیون مگاوات ساعت برق، 5.8 میلیون تن بخار، 406 میلیون نرمال متر مکعب گاز ازت، 273 میلیون نرمال متر مکعب گاز اکسیژن، 8.7 هزار تن اکسیژن مایع، 45.9 میلیون متر مکعب آب اسمز معکوس(RO)  و 15.2 میلیون متر مکعب آب بدون املاح(DM) تولید و به مشتریان خود تحویل داده است.

این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست بیش از 5.1 میلیون مترمکعب پساب صنعتی را تصفیه نموده که بخش مهمی از آن نیز مورد استفاده در آبیاری فضای سبز قرار می گیرد. همچنین بیش از 99.5 درصد از برنامه تولید فجر انرژی ( نسبت برنامه عملیاتی به برنامه مصوب) در سال ۱۴۰۱ محقق شده که این امر نشانگر کوشش پیوسته مدیران و کارکنان شرکت بوده است.

فجر انرژی با بهره گیری از پروژه RO.Reject توانست در سال 1401 بیش از 10 میلیون متر مکعب در مصرف آب خام صرفه جویی کند؛ از ابتدای راه اندازی این پروژه (سال 1395) مجموعا" شرکت فجر بیش از 60 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی کرده است.

این شرکت در سال 1401 طرح توسعه پست 400 کیلوولت را آغاز کرد. این طرح به منظور افزایش ظرفیت تبادل برق این شرکت با شبکه سراسری آغاز شده که تا پایان سال جاری بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

  همچنین کمیته مدیریت منابع آب در سال 1401 بیش از 1 میلیون متر مکعب در مصرف آب خام صرفه جویی کرده و مقدار آب صرفه جویی از روش های ارائه شده این کمیته از ابتدای تاسیس آن ( مرداد97) تا پایان 1401 به بیش از 4 میلیون مترمکعب میرسد.

همچنین این شرکت به منظور مدیریت شرایط اضطراری احتمالی، خط لوله سیال Heavy End را با کار شبانه روزی، تنها در مدت کمتر از 30 روز راه اندازی کرده است. خط لوله انتقال محصول برش سنگین نفتا (Heavy End ) شرکت پتروشیمی بوعلی به شرکت فجر انرژی خلیج فارس به طول 3.5 کیلومتر، قرار است محصول برش سنگین (نفتا) را در شرایط اضطراری برای جایگزینی سوخت گازوئیل تامین کند.

شایان ذکر است که شرکت فجر انرژی خلیج فارس در بیست و پنجمین همایش معرفی 100 شرکت برتر کشور (IMI100)  نیز رتبه اول از نظر شاخص بازده فروش در گروه انرژی و‌ رتبه چهارم از نظر رشد فروش را در میان 500 شرکت بزرگ برای سال 1400 کشور کسب کرد.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران به عنوان اولین شرکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی توانست تندیس زرین ملی مدیریت مالی را کسب کند. این نخستین بار است که یک شرکت در این حوزه به تندیس زرین مدیریت مالی دست پیدا می کند.

این شرکت در سال 1401 همچون سال های گذشته قدم های موثری برای حمایت از ساخت داخل برداشته است؛ فجر انرژی در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل 10 تفاهمنامه و 4 قرارداد با شرکت های دانش بنیان با ارزشی بالغ بر 1200 میلیارد ریال و 180 هزار یورو منعقد کرد. این شرکت تا پیش از این نیز با حمایت از ساخت داخل بیش از 1500 قطعه و 13 ماده شیمیایی را داخلی سازی کرده و از خروج 40 میلیون دلار جلوگیری کرده و در هزینه های خود 370 میلیارد ریال صرفه جویی کرده است.

همچنین شرکت فجر انرژی خلیج فارس در نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تقدیرنامه 5 ستاره را کسب کرد. ارزیابی های میدانی این جایزه به مدت 3 روز در این شرکت برگزار شده است.

یکی از اقدامات مهم شرکت فجر تزریق بیش از 500  مگاوات برق لحظه ای در فصل های گرم سال به شبکه سراسری برق بوده که این فعالیت اثرگذار در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی انجام می شود. این اقدام در سال 1401 همانند سال های گذشته با تقدیر وزیر نیرو همراه بوده است و در تداوم این خدمت رسانی به هموطنان، از ابتدای اردیبهشت سال جاری با آغاز فصل گرم سال تزریق برق به شبکه سراسری برق انجام گرفته و فجر انرژی در ماه های گرم 1401 با ارسال بیش از 1.5 میلیون مگاوات ساعت برق، نسیم خنک را نثار هموطنان و بویژه مردم ساکن در استان خوزستان نموده است.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۷۱۷
کد خبر : ۸۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید