اخبار

15 اقدام فجر انرژی برای توسعه و خدمت به جامعه در سال 1401

15 اقدام فجر انرژی برای توسعه و خدمت به جامعه در سال 1401
شرکت فجر انرژی خلیج فارس در قالب شورای راهبردی و با مشارکت دیگر شرکت های منطقه ویژه بیش از 15 پروژه بزرگ عام المنفعه را در سطح منطقه آغاز کرده که سهم این شرکت در این پروژه ها بیش از 236 میلیارد ریال بوده است.

مسئولیت اجتماعی به عنوان یک چهار چوب اخلاقی بیانگر این است که یک سازمان می بایست نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی، رفتار با اخلاق و حساسیت داشته باشد تا اقداماتی را به نفع جامعه انجام دهد.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس نیز با پایبندی به این چهارچوب اخلاقی، اقداماتی پیوسته را از سال های گذشته برای خدمت و توسعه جامعه تعریف کرده است.عمده این اقدامات با همراهی دیگر شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در قالب شورای راهبردی بوده است.همچنین برخی فعالیت ها با توجه به پتانسیل های فجر در جهت خیر عمومی انجام گرفته است.

شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شواریی متشکل از مدیران عامل شرکت های پتروشیمی مستقر در این منطقه است که برای هزینه کردهای مسئولیت اجتماعی تصمیم گیری می کنند. تعریف پروژه های شورای راهبردی و نیاز های شهرستان نیز بر عهده کمیته متشکل از مدیران ارشد منطقه پیرامونی (شهرستان بندرماهشهر) است.

فجر انرژی با مشارکت دیگر شرکت های منطقه بیش از 15 پروژه بزرگ عام المنفعه را (از ابتدای سال 1401 تا پایان دی ماه این سال) در سطح منطقه آغاز کرده که سهم این شرکت در این پروژه ها بیش از 236 میلیارد ریال بوده است. اعتباری که شرکت فجر برای سال مالی جاری در نظر گرفته است 300 میلیارد ریال بوده که تا پایان سال مالی جاری مابقی اعتبار نیز برای دیگر پروژه ها به نسبت نیاز تعریف شده، هزینه خواهد شد.

طرح های حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت فجر در چند بخش زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و ... بوده که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. در بخش سلامت فجر انرژی با اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال در طرح راه اندازی بخش شیمی درمانی و غربالگری بیماران سرطانی، 14 میلیارد ریال در هزینه های بیمارستان صنایع پتروشیمی و 16 میلیارد ریال برای بیماران بومی و کرونایی شهرستان در سال 1401 مشارکت کرده است.

این شرکت در کنار دیگر شرکت های منطقه 10 میلیارد ریال در استقرار 2 ایستگاه سنجش آلودگی کیفی هوا، 13 میلیارد ریال در کمک به بهبود محل سکونت کارکنان و خانواده هایشان در شهرک بعثت، 12.7 میلیارد ریال برای برگزاری تقویم ورزشی نیز هزینه کرده است.  

فجر انرژی بیش از 1.7 میلیارد ریال برای تامین نیاز های فرودگاه ماهشهر(یک مرحله گزارش شده)، بیش از 11 میلیارد ریال برای بیمارستان های منطقه، 28.5 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ملزومات حفاظت از ویروس کرونا، 570 میلیون برای خرید و آزادسازی ماهی در دریاچه نمک و 15 میلیارد ریال برای ساماندهی منازل مسکونی شهرک ولیعصر (گاما) مشارکت کرده است.

همچنین شرکت فجر انرژی خلیج فارس در کنار دیگر شرکت های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس مستقر در منطقه و با اجرای پروژه های خرسندساز نظیر حمایت از مشاغل کوچک، دانش آموزان کم بضاعت، ورزشکاران و ... به جامعه محلی خدمت کرده اند. سهم فجر در این کمیته 65 میلیارد ریال است.

گفتنی است فجر انرژی در سال 1400 نیز بیش از 372 میلیارد ریال برای حوزه مسئولیت اجتماعی خود تخصیص داده است.

 

برای مشاهده پروژه های انجام شده شورای راهبردی و میزان هزینه کرد و پیشرفت آنها کلیک کنید.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس  به عنوان شرکتی پیشرو در گزارش دهی  و شفاف سازی  عملیات  و فعالیت های اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی خود از سال 1393، گزارش مسئولیت اجتماعی در چارچوب جهانیGRI  تهیه و منتشر می کند. این شرکت به علت اقدامات پیشگامانه خود، تا کنون 2 تندیس زرین جایزه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت را دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که شرکت فجر به عنوان یک شرکت فعال در حوزه پایداری در ابعاد اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی بوده است. تصفیه پساب های صنعتی، کمک به بیمارستان ها با ارسال اکسیژن در دوره اوج شیوع کرونا و تزریق 500 مگاوات برق لحظه ای در فصول گرم سال برای کاهش قطعی برق مردم بخش دیگری از اقدامات فجر در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده است.

این شرکت با دریافت و تصفیه پساب های صنعتی با املاح بالا و تبدیل بخش اعظمی از آن ها به آب فضای سبز در نگهداشت محیط زیست قدم بزرگی برداشته و با تصفیه فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی از ریخته شدن این پساب ها در خوریات جلوگیری می کند. فجر انرژی همچنین با راه اندازی ایستگاه بارگیری اکسیژن مایع توانست در زمان اوج همه گیری ویروس کرونا، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های منطقه را تامین کند.

تزریق 500 مگاوات ساعت برق لحظه ای در فصول گرم امسال به شبکه سراسری نیز از دیگر کمک فجری ها به منطقه بوده که مانند سال های گذشته انجام شده و این شرکت بیش از نیمی از کسری برق استان خوزستان را تامین کرده است.

۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۵۵۰
کد خبر : ۸۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید