اخبار

اولین رویداد پتروفن زون با انعقاد ۱۰ تفاهم نامه فجر انرژی به پایان رسید

اولین رویداد پتروفن زون با انعقاد ۱۰ تفاهم نامه فجر انرژی به پایان رسید
شرکت فجر انرژی خلیج فارس در روز پایانی اولین رویداد "پتروفن زون" 10 تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان منعقد کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس، صبح امروز مراسم پایانی اولین رویداد "پتروفن زون" با حضور معاون استاندار خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیران عامل شرکت های منطقه در سالن همایش منطقه برگزار شد.
 
علی زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس در ابتدای این رویداد با اشاره به اهداف این شرکت در حمایت از ساخت داخل اظهار داشت: در دسترس بودن، کاهش هزینه ها و جلوگیری از خروج ارز، تبادل اطلاعات فنی و داده های صنعتی با سازندگان، اشتغال زایی و تولید ثروت و ارزش افزوده در داخل کشور 5 هدف اصلی و مهم در حمایت از ساخت داخل برای شرکت فجر هستند.
 
وی با تاکید براینکه شرکت های دانش بنیان و صنایع منطقه هر دو در داخلی سازی ذی نفع هستند، گفت: ما پیچیده ترین قطعات که تا پیش از این از کشور های مختلف دنیا تهیه میشده را به روشی رقابتی در داخل ساخته ایم؛ دانشگاه ها نیز در این موضوع دخیل بوده و پا به پای شرکت های دانش بنیان برخی نیاز های ما را تامین میکنند.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین داخلی سازی های فجر در حوزه غشاهای اسمز معکوس و ممبران است، خاطرنشان کرد: ممبران های واحد تصفیه آب شرکت فجر در ابتدای راه اندازی از آمریکا و یا کشورهای دیگر تهیه میشده که ما در حال حاضر از یک شرکت توانمند داخلی آن را تامین کرده ایم، این دستاورد حاصل توانمندی، سختکوشی و پیگیری است که همه شرکت های دانش بنیان باید آن را سرلوحه خود قرار دهند.
 
در این رویداد ۲۰ شرکت دانش بنیان حضور داشته که شرکت فجر پس از ارزیابی و گفتوگو با این شرکت ها، ۱۰ تفاهم نامه در راستای تامین نیازهای خود از داخل منعقد کرد. این ۱۰ تفاهم نامه در زمینه مواد شیمیایی، Hse، مکانیک، برق و ابزار دقیق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، زنجیره ارزش و مدیریت انرژی بوده است. 
 
پتروفن زون، برنامه‌ای برای توسعه بازار محصولات شرکت‌های فناور دانش بنیان در صنعت پتروشیمی است که به همت شرکت اینترنت گسترش اشیا برپا شده و قرار است طی ۳ سال و هر سال دوبار برگزار شود.
 
شرکت فجر انرژی خلیج فارس بهمن ماه سال جاری نیز در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل 10 تفاهمنامه و 4 قرارداد با شرکت های دانش بنیان با ارزشی بالغ بر 1200 میلیارد ریال و 180 هزار یورو منعقد کرد.

4
3
2
1

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۴۳۷
کد خبر : ۸۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید