اخبار

خداحافظی ایستگاه گاز فجر انرژی با تعویض مکرر فیلترها

خداحافظی ایستگاه گاز فجر انرژی با تعویض مکرر فیلترها
با نصب اسکرابرهای ایستگاه گاز شرکت فجر انرژی خلیج فارس که با تکیه بر توان داخلی تولید و نصب شده اند، فیلتراسیون گاز به صورت خودکار انجام و دیگر نیاز به تعویض فیلترها به صورت دوره ای و مکرر نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی، عملیات نصب 4 عدد فیلترهای ایستگاه گاز (scruber filter) که شامل دو عدد اسکرابر کانونشنال و دو عدد اسکرابر سایکلون بوده در ایستگاه گاز واحد پساب ناحیه 1 فجر آغاز شد.

اسکرابرهای نصب شده در این واحد وظیفه فیلتراسیون گاز ورودی به ایستگاه فجر و جداسازی دوده ها و ذرات معلق را برعهده دارد؛ این اسکرابرها قادرند تا ذرات معلق را با اندازه 5 میکرون، را جداسازی و فیلتر کنند.

با نصب این اسکرابرها فیلتراسیون گاز به صورت خودکار انجام خواهد شد و دیگر نیاز به تعویض فیلترها به صورت دوره ای نخواهد بود.

پروژه نصب اسکرابرها که شامل طراحی، ساخت و نصب می شود با همکاری واحد های خدمات فنی، بهره برداری، hse و تعمیرات بوده و ساخت آن توسط سازنده داخلی انجام شده است. قرار است در ادامه این عملیات اجرایی ، مسیر موقت ایستگاه، نصب ولوهای ایزوله و لاین کشی های اصلی برای راه اندازی اسکرابرها نیز توسط یک شرکت ایرانی در حال انجام است.

نصب این فیلترها اکنون به پایان رسیده و تا دی ماه سال جاری این اسکرابرها راه اندازی خواهند شد. لازم به ذکر است که نصب این تجهیزات در راستای پایداری تولید مجتمع فجر و شرکت های همجوار بوده است.

همچنین پیش از این نیز عملیات انشعاب گیری زنده از خط گاز فجر به صورت هات تب و با دقت بالا برای نصب و راه اندازی اسکرابر ها انجام شده بود.

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۱۳۹
کد خبر : ۷۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید