اخبار

با کمک فجر انرژی چراغ خانه های مردم منطقه روشن می ماند

با کمک فجر انرژی چراغ خانه های مردم منطقه روشن می ماند
شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ارسال بیش از 500 مگاوات برق به شبکه برق سراسری انرژی معادل شهرستان بندرماهشهر و شهرستان های همجوار آن را تامین می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس، برق نیاز اساسی هر فرد و خانه و کشور است که بدون آن انجام کارهای روزمره نیز ناتمام مانده و ارتباط مستقیمی با معیشت و زندگی مردم دارد؛ این قدرت الکتریسیته قلب فناوری نوین نامیده میشود و در ایران توسط نیروگاه های مولد برق تولید و به کمک شبکه توزیع برق  به دست شهروندان میرسد.

یکی از محصولات شرکت فجر انرژی خلیج فارس برق است که با استفاده از گاز در نیروگاه های پر توان این شرکت تولید می شود؛ این شرکت در هر ساعت بیش از 1170 مگاوات برق تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهد. 

این شرکت علاوه بر تامین  نیاز  صنایع مستقر در  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  که از جمله تکالیف و رسالت اصلی آن است، با اتصال به  شبکه برق سراسری، 500 مگاوات (معادل 500 هزار کیلووات)  از تولید برق خود را  با توجه به اعلام نیاز استان خوزستان و نقش مسئولیت اجتماعی خود به شبکه برق سراسری تزریق می کند.

همیاری فجر  به قدری تاثیر گذار بوده که  طی چند سال  اتصال فجر به شبکه برق سراسری، مدیران عامل شرکت برق منطقه ای استان خوزستان 2 بار از شرکت فجر انرژی خلیج فارس به دلیل تلاش و کمک کارکنان آن در تامین بخشی از نیاز های مردم استان خوزستان تقدیر و تشکر کرده اند.

شبکه  انتقال  برق  شرکت فجر  به شبکه سراسری  از طریق پست 400 کیلوولتی بندرماهشهر به رینگ شبکه برق فشار قوی منطقه ای خوزستان متصل است و بر اساس اطلاعات دریافت شده، برق مورد نیاز بندر ماهشهر و سایر شهرهای همجوار مانند هندیجان و بندر امام  در پیک خود حدودا 520 مگاوات است و با توجه به اینکه که شرکت فجر انرژی در نزدیکی شهرستان بندر ماهشهر واقع  شده بنابراین اولین متصل مصرف کننده خواهد بود؛ به عبارتی می توان گفت که شرکت فجر در واقع تقریبا تمام نیاز شهرستان بندر ماهشهر و سایر شهرستان های همجوار را تامین می کند.

شایان به ذکر است مجموع انرژی برق تحویلی شرکت فجر انرژی خلیج فارس به شبکه سراسری برق در فصل گرما بیش از یک میلیارد و 860 میلیون کیلووات است.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۴,۶۹۴
کد خبر : ۷۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید