اخبار

عملیاتی هماهنگ، دقیق، ایمن و برنامه ریزی شده توسط مردان فجر برای حفظ پایداری تولید

عملیاتی هماهنگ، دقیق، ایمن و برنامه ریزی شده توسط مردان فجر برای حفظ پایداری تولید
عملیات حساس نصب و تعویض شیرهای صنعتی مخزن ناک اوت درام ایستگاه گاز فجر ناحیه 1 در کمترین زمان ممکن و با موفقیت انجام شد.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس وظیفه تامین سرویس های حیاتی شرکت های مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی را برعهده دارد؛ از مهم ترین سرویس هایی که در پایداری تولید مجتمع های منطقه تاثیر بسزایی دارد، برق و بخار بوده که توسط واحدهای نیروگاهی این شرکت تامین می شود.

حفظ پایداری تولید نیروگاه برای تامین برق و بخار به گاز وابسته است؛ گاز خوراک اصلی نیروگاه و گازوئیل نیز به عنوان سوخت جایگزین در کنار گاز وجود دارد که در مواقع اضطرار از آن استفاده می شود.

ایستگاه های گاز در فجر نقش تصفیه و کنترل فشار گاز را برعهده دارند و این ایستگاه ها پس از تعدیل فشار گاز و تصفیه آن را به نیروگاه ارسال می کنند.

نیاز به بازدیدهای دوره ای از تنها ناک اوت درام(مخزن جذاسازی ناخالصی های گاز) موجود و نیاز به استفاده از گازوییل با مصرف بالا در زمان بازدیدها منجر به کاهش قابلیت اطمینان تولید  و افزایش بهای تمام شده محصول را بدنبال داشت که کارکنان بخش های فنی شرکت فجر پیشنهاد بکارگیری از مخزن ناک اوت درام دیگری در این واحد را ارائه دادند.

 طراحی ساخت و نصب ناک اوت درام دوم توسط شرکت های توانمند داخلی به انجام رسید. پس از آن تعبیه انشعاب گاز در حالت فشار داری گاز صورت گرفت ولی لازم بود در خروجی ناک اوت درام اول شیر ایزوله نصب شده تا بتوان بازدیدهای دوره ای این ناک اوت درام هم که از اهداف این پروژه بود به انجام برسد لذا این پروژه برنامه ریزی و اجرا شد.

برنامه ریزی برای نصب شیر صنعتی این مخزن به گونه ای تنظیم شده بود که با تعمیرات اساسی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان بخار  به منظور کاهش مصرف گازوییل همزمان شد.

واحدهای تعمیرات، ایمنی، خدمات فنی، حراست، ابزار دقیق، بازرگانی و بهره برداری در این عملیات سخت و طاقت فرسا و در شرایط شیوع کرونا و وضعیت بحرانی منطقه توانستند با موفقیت این شیر صنعتی را در مسیر گاز ورودی به نیروگاه نصب کنند.

نصب این شیرصنعتی با توجه به حساسیت این تجهیزات در تولید تمامی مجتمع های منطقه تاثیر گذار و بسیار حیاتی بوده است؛ این شیر صنعتی تنها در 14 ساعت و با رعایت تمامی نکات ایمنی، امنیتی و تعمیراتی نصب شده است.

نصب شیر ناکو اوت درام

نصب شیر ناکو اوت درام
نصب شیر ناکو اوت درام
نصب شیر ناکو اوت درام
نصب شیر ناکو اوت درام
نصب شیر ناکو اوت درام
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۰۴۰
کد خبر : ۶۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید