اخبار

کارکنان ضامن پایداری فجر انرژی؛ تعمیرات اساسی ژنراتور یک توربین به پایان رسید

کارکنان ضامن پایداری فجر انرژی؛ تعمیرات اساسی ژنراتور یک توربین به پایان رسید
به همت کارکنان شرکت فجر انرژی خلیج فارس تعمیرات اساسی ژانراتور و روتور توربین شماره ۱۴ نیروگاه ناحیه ۱ فجر به پایان رسید.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس، سایت 4 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نیروگاه برق و بخار، کارکنان اینجا با سرعت و دقت مشغول کار هستند تا بتوانند شرکت های تولیدی همجوار خود در این منطقه را در 24 ساعت شبانه روز و 12 ماه سال در مدار تولید نگه دارند.

این شرکت وظیفه تامین برق، بخار، هوا و آب های صنعتی مورد نیاز شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را بر عهده دارد و به عنوان قلب تپنده این منطقه معروف است؛ گزارش ما روایتی از نیروگاه ناحیه ۱ این شرکت است.

کارکنان این واحد با تمام تلاش خود سعی دارند که این نیروگاه همواره با تمام ظرفیت خود در مدار تولید بوده و پایداری را برای مشتریان خود به همراه داشته باشد. 75 هزار ساعت از آخرین تعمیر اساسی ژنراتور و روتور توربین شماره 14 این نیروگاه می گذرد و کارشناسان با توجه به ساعت کار این بخش و برنامه ریزی های انجام شده قصد آغاز تعمیرات اساسی ژنراتور و روتور این توربین را دارند. ژنراتور و توربین دو بخش مجزای یک واحد به هم پیوسته توربو ژنراتور نیروگاه برق هستند که تعمیرات اساسی آنها به صورت مجزا انجام می شود.

18 آبان 99 تعمیرات ژنراتور و روتور آغاز می شود و کارکنان در تلاش هستند تا در شرایطی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و ساعات کاری کاهش یافته است تعمیرات اساسی این بخش ها را انجام داده و به پایان برسانند

13 روز بعد و پس از طی 980 نفر ساعت این تعمیرات اساسی به پایان می رسد.

فجر با هزینه 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و با کمک متخصصان و کارشناسان خود این تعمیرات اساسی را انجام داده است؛ اما نکته حائز اهمیت این است که تا پیشتر،  شرکت خارجی تعمیرات اساسی روتور و ژنراتور توربین ها را برعهده داشته که اکنون با تکیه به توان داخلی این تعمیرات توسط کارکنان شرکت فجر با همکاری یک شرکت تامین و نگهداری خبره داخلی در مجموعه شرکت فجر انرژی خلیج فارس انجام شده است.

این چهارمین بار است که فجر در راستای مدیریت دارایی ها و تضمین در دسترس بودن کلیه تجهیزات مرتبط با تولید پایدار و تامین انرژی مورد نیاز صنایع پتروشیمی منطقه اقدام به تعویض عایق های رتور ژنراتور توربین و انجام آزمایش های آن در قالب تعمیرات اساسی نیروگاه فجر کرده است.

گزارش تصویری  را اینجا ببینید.

 

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۱۰۶
کد خبر : ۶۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید