اخبار

در اوج شیوع کرونا کارکنان فجر بیش از 4000 ساعت تعمیرات اساسی بر روی یک توربین انجام دادند

در اوج شیوع کرونا کارکنان فجر بیش از 4000 ساعت تعمیرات اساسی بر روی یک توربین انجام دادند
کارشناسان و کارگران مجرب فجر انرژی خلیج فارس در روزهای عید و در شرایط اوج شیوع ویروس کرونا توانستند در زمان مقرر توربین را وارد مدار کرده تا شرایط تولید پایدار همچنان حفظ بماند.

اینجا فجرانرژی خلیج فارس است،  شرکتی که وظیفه تامین انرژی حیاتی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را برعهده دارد؛ برق، آب، هوا و دیگر سرویس‌های حیاتی ، بخشی از محصولاتی است که فجر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.توقف یک لحظه ای تولید این محصولات میتواند خسارت جبران ناپذیر و سنگینی به صنعت پتروشیمی وارد کند.

به نیروگاه برق فجر 1 می‌رویم، توربین شماره 13 که 117 مگاوات برق تولید می‌کند؛ طبق شرایط و ساعت کارکرد توربین و براساس پیشنهاد و نقشه راه سازنده آن این توربین باید هم‌ اکنون تعمیر اساسی شود؛ ۲۸ دیماه ۹۸ کارگران و کارشناسان توانمند فجر وارد عمل شده و این توربین را جهت انجام تعمیرات اساسی آماده کردند.

 

۲۸ اسفند و در آستانه سال نو، پنجاه روز کاری پس از آغاز این تعمیرات کار کارشناسان به پایان رسیده و توربین آماده راه اندازی است؛ این تعمیرات در 4 جبهه توربین، ژنراتور، محفظه احتراق و بخش تولید بخار (HRSG) انجام شده است که در مجموع این تعمیرات با باز و بست بیش از 2 هزار قطعه و در 4264 نفر ساعت کار اجرایی انجام شده است.

 

این تعمیرات شامل بازدیدها، اندازه گیری‌ها، انجام تست‌های لازم، تعویض قطعات و اصلاح تنظیمات بوده است؛ در این تعمیرات بیش از 4 میلیون یورو قطعه خریداری و تعویض شده است؛ قطعاتی که امکان بازسازی آنها نیز وجود داشته توسط شرکت‌های توانمند ایرانی بازسازی شده‌اند.

 

برای راه‌اندازی و تعمیرات  این توربین کارشناسان و کارگران مجرب فجر انرژی خلیج فارس در ایام عید و در شرایط شیوع ویروس کرونا و با همت شبانه روزی خود توانستند در زمان مقرر توربین را وارد مدار کرده تا شرایط تولید همچنان پایدار بماند.

 

این تعمیرات بخشی از نقشه راه شرکت فجر انرژی خلیج فارس بوده که در راستای حفظ تداوم تولید و ایجاد بازده حداکثری ایجاد شده است؛ این نقشه راه در قالب برنامه‌ای جامع 7 ساله برای تعمیرات اساسی نیروگاه‌های برق این شرکت در سال 1397 تدوین شده و تا سال 1403 ادامه خواهد داشت؛ با گذشت 2 سال از این برنامه تاکنون 4 تعمیرات اساسی بدون هیچ حادثه‌ای و با موفقیت انجام شده است.

 

 

 

 132

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۱,۵۰۴
کد خبر : ۶۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید