اخبار

بهوندی حافظ کل قرآن: یک سالی که به حفظ قرآن مشغول بودم مفید تر از سال‌های دیگر زندگی‌ام بود

بهوندی حافظ کل قرآن: یک سالی که به حفظ قرآن مشغول بودم مفید تر از سال‌های دیگر زندگی‌ام بود
حامد بهوندی فرزند یکی از کارکنان شرکت فجر انرژی خلیج فارس که حافظ کل قرآن و یکی از قاریان برتر استان خوزستان و کشور است، او از چگونگی و نحوه قرار گرفتن در مسیر حفظ قرآن برای ما می‌گوید.

قرآن کریم، برترین و بالاترین هدیه خداوند به بشر است و حفظ آن یکی از توفیقات بزرگ الهی به حساب  می آید که شامل حال هر کسی نمیشود. استعداد، آمادگی و لیاقت باعث می‌شود که خداوند این نعمت بزرگ را به یک نفر بدهد.

حال به سراغ حامد بهوندی حافظ کل قرآن و یکی از قاریان برتر استان خوزستان و کشور رفته‌ایم؛  پدر حامد در واحد حراست شرکت فجر انرژی خلیج فارس شاغل است.

1.خودتان را معرفی کنید.

حامد بهوندی فرزند اول یک خانواده مذهبی 5 نفره، طلبه پایه پنج حوزه علمیه صاحب الزمان، متولد بهمن 78 در شهرستان باغملک و ساکن شهرستان بندر ماهشهر هستم.

۲. چه اتفاقی افتاد که در این مسیر قرار گرفتید؟

آشنایی من با قرآن از ابتدای ورودم به دبستان و به لطف پدر و مادرم بود. از‌کلاس اول دبستان به کلاس های قرآن مساجد شهر بندرامام می‌رفتم و به آن علاقه خاصی داشتم.

۳. از چه سنی تصمیم به حفظ قرآن گرفتید؟

در دوران ابتدایی جز ۳۰را حفظ کردم و بعد از آن وقفه ای افتاد تا وارد حوزه ی علمیه شدم.

۴. چه سالی وارد حوزه علمیه شدید و محیط آنجا چقدر در روند حفظ قرآن شما ثاثیر مثبت داشت؟

سال 92 وارد حوزه علمیه شده و به پیشنهاد یکی از اساتید در بندرماهشهر به مدت ۴سال به تدریس و حفظ قرآن مشغول بودم که در همان وقت موفق به حفظ نزدیک به ده جز از قرآن کریم شدم.

۵. انگیزه ی فردی باعث پیگیری تان شد یا عوامل بیرونی هم دخیل بودند؟!

هم خودم علاقمند بودم و هم پدر و دو نفر از اساتیدم برای حفظ قران بسیار مشوقم بودند. که در نهایت سال گذشته به پیشنهاد پدرم، من به همراه یکی از دوستانم  به یک موسسه قرآنی رفتیم و حفظ کلام وحی را از آنجا پی گرفتیم.

۶. در چه مدت زمانی موفق به حفظ قرآن شدید؟

ما در آن دوره ی یکساله، روزانه موفق به حفظ دو صفحه از قران می‌شدیم و در اواخر سال روزانه ۵ جز مرور می‌کردیم. طی یکسال موفق به حفظ ۲۸ جز شدیم که با دو جزئی که از قبل حفظ بودیم حافظ کل قرآن شدیم.

7. حفظ قرآن چه تاثیری در زندگی تان داشت؟

از برکات حفظ قرآن این است که دید انسان را باز می‌کند. من این یک سالی که به حفظ قرآن مشغول بودم مفید تر از سال‌های دیگر زندگیم بود. این یک سال به اندازه ۵۰ سال و یا بیش از صد سال برای من تجربه بود. مسئولیت پذیر و قوی تر شدم و بر روی اخلاقم تاثیر مثبت گذاشت و روابطم با جامعه را بهتر کرد.

8. چقدر حفظ قرآن روابط و جایگاه اجتماعی تان را تحت تاثیر قرار داد

قبل از اینکه به کلاس حفظ قرآن بروم از نظر دوستان یک شخص عادی بودم اما بعد از حفظ ‌قران به قول دوستان زمین تا آسمان تغییر کردم. فهم بهتری از درس هایم پیدا کرده و حافظه ام قوی تر شد و  ارتباطم با دوستانم محترمانه و صمیمی‌تر شده و خودم هم از احترام و جایگاه بالایی چه در خانواده و دوستان و چه در شهر پیدا کردم.

9. پیشنهاد تدریس و کار هم داشتید؟

از برکت قرآن به من پیشنهادهای زیاد کاری در زمینه آموزش و تدریس قرآن داده می‌شود. در حال حاضر یک کلاس تدریس در حوزه ی علمیه  دارم و با سن نسبتا پایینی که دارم کلاس تدریس قرآن را در موسسه سابقون برای رده سنی دبستان  و مسجد مهدیه شب های فرد با دوستان پایه متوسطه برگزار می‌کنم.

10. آیا در مسابقاتی شرکت کردید؟

در سال های ابتدایی در مسابقات شرکت فجر مقام‌هایی آوردم. در مسابقات اوقاف و شیراز در قسمت حفظ ۱۰جز و ۵ جز مقام برتر را به دست آوردیم. اما مهم ترین مقام مسابقات شیراز بود که بین موسسات کل کشور مقام اول را کسب کردیم . شرکت فجر منطقه ویژه که پدر بنده در آن مشغول به کار هستند از همان اول حفظ، برای برگزاری هر مسابقه ای مرا معرفی می‌کردند .

11. حرف آخر

 پیشنهادی که دارم  این است که مدیران و پرسنل شرکت فجر فرصتی را برای تبلیغات قرآن فراهم کنند و به نحوی همیار قران باشند و ان شاالله شاهد روزی باشیم که بگوییم فجر انرژِی خلیج فارس شرکتی قرآنی است.

12. سخنی با پدر حامد بهوندی

لازم می‌دانم از همکاران و مدیران شرکت تشکر ‌کنم که کمال همکاری و همیاری را با من داشته‌‌اند تا من با خیالی راحت فرزندم را به شهرهای مختلف جهت شرکت در مسابقات و کلاس‌ها همراهی کنم.

از تمامی همکارانم نیز که پیام تبریک فرستادند و ابراز خوشحالی کردند و ما را مورد لطف و محبت قرار دادند نیز قدردانی می‌کنم.

بهوندی

 

 

۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۱۸
تعداد بازدید : ۲,۸۴۹
کد خبر : ۵۹۳

نظرات بینندگان

ناشناس
۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
3
11

مسمه تعالی انشالله که زندگیت مثل قران نورانی باشد... "عشق ومحبت" رد پای خداست در زندگی امیدوار زندگیت پر از رد پای خدا باشد...


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید