اخبار

شرکت فجر انرژی خلیج فارس جایزه مدیریت ارتباطات درون سازمانی را کسب کرد

شرکت فجر انرژی خلیج فارس جایزه مدیریت ارتباطات درون سازمانی را کسب کرد
رئیس روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس از کسب جایزه تعالی مدیریت ارتباطات درون سازمانی در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران توسط شرکت فجر انرژی خلیج فارس خبر داد.

بهنام صیفوری در این باره اظهار کرد: کارکرد ارتباطات در یک سازمان همان کارکرد رهبری سازمان بوده که وظیفه آن الهام بخشی و انگیزه دادن است و به گفته صاحب نظران، سازمان یک کل یکپارچه است. پس باید تلاش کنیم تا همه افراد سازمان را در هماهنگی، همسویی، همراهی و همدلی انگیزه داد و به تفاهم رسانده و هدایت کرد.

وی افزود: طی  این سال ها گردش اطلاعات در سازمان ما و تفاهم همه کارکنان، از دغدغه های مدیران فجر بوده و فعالیت های متعددی در این جهت تعریف و پیاده سازی شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباطات درون سازمانی ادامه داد: از جمله تعریف و پیاده سازی این موضوع می‌توان به آموزش، مشاوره، نشست های فصلی و موردی، طراحی و اجرای پویش های متعدد، شفاف سازی فرایندها از جمله تجارب ما برای توسعه و بهبود ارتباطات درون سازمانی بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: ارتباطات درون سازمانی شامل دو بخش مهم رد و بدل کردن اطلاعات و احساسات بوده است؛ رد و بدل کردن اطلاعات به معنای این است که مسئول هر بخش، مسئول ارتباطات واحد خود نیز بوده و برای رسیدن به نتایج، لازم است با درون و بیرون واحد خود ارتباط مثبت و موثر برقرار کند.

وی گفت: رد و بدل احساسات یک قدم فراتر از رد و بدل کردن اطلاعات بوده  و به این معنا است که کارکنان به دلیل اینکه وقت زیادی را در کنار هم سپری می‌کنند باید به یکدیگر احساسات مثبت، روحیه، انگیزه و حس خوب را منتقل کنند که این کارکرد مهم رهبری است. مدیران،روسا و سرپرستان با ایجاد فضای مثبت به هدف کلی تفاهم سازمانی کمک می کنند.

صیفوری عنوان کرد: برای ایجاد و تقویت ارتباطات درون سازمانی تصمیم گرفتیم که تحقیقی توسط مرکز پژوهش و توسعه شرکت فجر انرژی خلیج فارس برای چگونگی آسیب شناسی ارتباطات دورن سازمانی انجام دهیم.

وی ادامه داد: پس از تعیین تیم تحقیقاتی، مدل سه شاخکی برای آسیب شناسی ارتباطات که مدلی ایرانی بوده در نظر گرفتیم؛ این مدل براساس فرهنگ، ارتباطات، ساختارها، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل و رفتار کارکنان و مدیران سازمان بوده است.

رئیس روابط روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس افزود: پس از طی شدن روند تحقیقات شش ماهه، 40 استراتژی معین شد که از این تعداد  10 استراتژی به عنوان مهمتر و وزین تر در نظر گرفته شد؛ برای اجرای این 10 استراتژی طرحی سه ساله پیشنهاد شده است.

وی بیان کرد: این طرح دی ماه امسال در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران موفق به کسب جایزه تعالی مدیریت ارتباطات درون سازمان شده است و علت انتخاب آن، الگو بودن این تجربه برای سایر سازمان های ایرانی بوده است.

صیفوری در پایان خاطرنشان کرد: صرف گرفتن مقام برتر برای ما کافی نبوده و اصل موضوع، اجرای طرح و ایجاد تغییر و تحول در ارتباطات درون سازمانی بوده است که در بستر برنامه های اجرایی پیاده سازی و پایش می کنیم.


۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۱۵۰
کد خبر : ۵۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید