اخبار

پتروشیمی فجر آماده ی تامین نیاز مشتری های جدید

پتروشیمی فجر آماده ی تامین نیاز مشتری های جدید
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر، ظرفیت مازاد این پتروشیمی را نیازمند مشتریهای جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دانست.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر، ظرفیت مازاد این پتروشیمی را نیازمند مشتریهای جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر، علیرضا شمیم در جریان بازدید مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از این مجتمع پتروشیمی، با بیان این که طراحی و ساخت ناحیه دو پتروشیمی فجر (فجر2) براساس پیش بینی و اعلام نیاز صورت گرفته از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجام شده است، افزود: با توجه به احداث نشدن تعدادی از این طرحها، شرکت پتروشیمی فجر با ظرفیت مازاد مواجه شده است.

شمیم خاطر نشان کرد: پیش بینی شده بود طرحها و صنایع جدید سایت 1 و 2 منطقه ویژه، یوتیلیتی مورد نیازشان را از طریق شرکت فجر تامین کنند که با تاخیر و عدم راه اندازی تعدادی از این شرکتها، شرکت پتروشیمی فجر با ظرفیت خالی مواجه شده و بخشی از این ظرفیت مازاد، اکنون نیاز به مشتری جدید دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر با تشریح اقدامات صورت گرفته در این مجتمع به اجرای فاز نخست طرح بازیافت آب حاصل از فرایند تصفیه R.O.REJECT با همکاری پژوهشکده صنعت نفت، اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدام تاکنون 12 میلیارد تومان صرفه اقتصادی داشته و هم اکنون 430 هزار لیتر در ساعت آب دورریز به سیستم بازگردانده می شود.

وی با بیان این که پیش از این، 27 درصد از آب درناحیه یک و دو -که طبق طراحی این واحدها اجتناب ناپذیر است-  دورریز میشد، توضیح داد: پژوهشکده صنعت نفت طرحی مشتمل بر چند سناریو در این راستا ارائه کرد که با انتخاب یکی از آنها، طرح بازیافت آب حاصل از فرایند تصفیه R.O.REJECT را توسط کارکنان مجتمع پتروشیمی اجرا کردیم.

این طرح ملی صرفه جویی اقتصادی، اتکا به توان علمی داخلی و توجه به حفظ منابع زیست محیطی را به همراه دارد. همچنین فرایند خرید تجهیزات و نصب و راه اندازی این بخش توسط کارکنان شرکت پتروشیمی فجر انجام گرفته است.

۳ تیر ۱۳۹۵ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۵۷۳
کد خبر : ۳۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید