اخبار

ما یک خانواده ورزشکار هستیم

ما یک خانواده ورزشکار هستیم
مارال و غزال حیدری دو خواهری هستند که همواره در مسابقات و برنامه های ورزشی حضور فعال دارند و نامی آشنا برای جامعه ورزشی ماهشهر به شمار می روند. هر دوی آنها مقامهای بسیاری نیز در رشته های مختلف ورزشی کسب کرده اند.

مارال و غزال حیدری دو خواهری هستند که همواره در مسابقات و برنامه های ورزشی حضور فعال دارند و نامی آشنا برای جامعه ورزشی ماهشهر به شمار می روند. هر دوی آنها مقامهای بسیاری نیز در رشته های مختلف ورزشی کسب کرده اند.

مارال 14 ساله رشته های ورزشی بسیاری را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به والیبال، شطرنج، شنا، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، وشو و پینگ پنگ اشاره کرد. او دانش آموز کلاس هشتم است و کارنامه تحصیلی اش گواه شاگرد اول بودنش است. او ورزش را خیلی دوست دارد و آن را مانع پیشرفت تحصیلش نمی داند بلکه سلامت جسمی و روانیش را مدیون ورزشکار بودنش می داند.

غزال 10 ساله نیز دومین فرزند این خانواده ورزشکار ماهشهری است که علاقه بسیاری به شطرنج دارد. او نیز کلاس چهارم ابتدایی است و ورزش را مکملی برای زندگی و درسش می داند.

با این دو خواهر ورزشکار که فرزندان علی حیدری سرپرست انبار عمومی و شیمیایی و قطعات یدکی پتروشیمی فجر هستند گفت و گویی داشتیم که در زیر می خوانید:

 مارال جان از کی ورزش را شروع کردی؟

از بچگی ورزش را دوست داشتم و همیشه ورزش می کردم. رشته های ورزشی مختلفی را هم دنبال کردم و خوشبختانه در همه آنها موفق بودم و مقام کسب کردم.

از افتخاراتی که تاکنون کسب کردی بگو.

تعداد مقامهایی که کسب کردم زیاد است اما آخرین مقامی که در مسابقات صنایع امسال کسب کردم، مقام سوم بود.

آیا ورزش کردن تو رو از درس و مشق عقب ننداخته؟

نمی شه گفت نه. چون مجبورم وقتمو نصف کنم. گاهی اوقات خیلی خسته می شم و مجبورم بعد از تمرین برگردم خونه و تا صبح درس بخونم که عقب نیافتم. اما با این حال علاقه ام به ورزش این خستگی رو برام دلچسب می کنه. فکر می کنم لازمه که در این سن ورزش رو ادامه بدم و رهاش نکنم. چون لازمه ساختن آینده منه. آینده من با داشتن سلامتی ساخته می شه و ورزش سلامتی رو به من هدیه می ده.

توصیه ای به هم سن و سال های خودت برای ورزش کردن داری؟

بله. متاسفانه از بین همکلاسی های من فقط یکی یا دو نفر فعالیت ورزشی دارند و ورزشکارند. نباید فراموش کنیم که در این سن برای رشد کافی و مناسب، بدنمان نیاز به فعالیت دارد.

غزال خانم شما بیشتر چه رشته ورزشی را دنبال می کنید؟

من علاقه شدیدی به شطرنج دارم چون یک بازی فکری است و حدود 3 سال است که شطرنج کار می کنم و در مسابقات مختلف هم مقام کسب کردم. البته ورزشهای دیگه مثل شنا و والیبال رو هم انجام می دهم.

شما از مقام آوریهای خودت بگو.

امسال در مسابقات صنایع که تابستان برگزار شد مقام سوم را کسب کردم. همچنین در مسابقات جام شهدا که ماه گذشته برگزار شد مقام سوم را کسب کردم. در مسابقات کشوری مدارس نیز در رشته انفرادی شطرنج مقام دوم را کسب کردم.

دوست داری توی رشته شطرنج به کجا برسی؟

دوس دارم برای همیشه ادامه اش بدم و همیشه اول باشم.

پدر و مادرت هم ورزشکارند؟

بله پدر و مادرم هم ورزشکارند. پدر درشته آمادگی جسمانی و والیبال و مادر هم در رشته آمادگی جسمانی مقام دارند. ما کلا یک خانواده کاملا ورزشکار هستیم و این باعث میشه بیشتر به ادامه دادن ورزش تشویق بشیم.

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۸۳۶
کد خبر : ۳۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید