اخبار

شهید حسین شیرازی

شهید حسین شیرازی
شهید حسن شیرازی متولد 1344 در شهرستان رامهرمز در سن 24 سالگی در محل شهادت عملیات کربلای 4 جزیزه سهیل به فیض شهادت رسیدند.

برادر جناب آقای ناصر شیرازی همکار حراست

شهید حسن شیرازی متولد 1344 در شهرستان رامهرمز در سن 24 سالگی در محل شهادت عملیات کربلای 4 جزیزه سهیل به فیض شهادت رسیدند.

ایشان فرمانده گروهان در عملیات کربلای 4 بود. عملیات کربلای 4 یکی از عملیاتهایی بود که عراقی ها از آن با خبر شده بودند و بعد از پاتک زدن به نیروهای ایرانی، به آنان حمله ور شدند. در آن عملیات بود که شهید حسین شیرازی به وسیله آر.پی.جی یکی از ضد هوایی های دشمن را مورد هدف قرار داد و در این حین تیر خورد. زخمی شدن وی سبب شد او را به عقب بکشند. یکی از همرزمانش او را به دوش کشید و عقب کشی کردند. اما پشت یکی از تپه ها با تعدادی عراقی مواجه شدند که جلوی راهشان را بسته بودند. شهید ناچار شد خود را از دوش همرزمش به زمین بیاندازد تا با سرگرم کردن عراقیها، راه فرار را برای همرزمانش فراهم کند.

او با موفقیت این کار را کرد. به گفته همرزمانش آنها توانستند از دست دشمن فرار کنند و بعد از دور شدن دیدند که عراقیها بالای سر او، با چند گلوله او را به شهادت رساندند. بعد از 13 سال پیکر شهید به خاک وطن بازگشت و در گلزار شهدای شهرستان رامهرمز آرام گرفت.

شهید حسین شیرازی متاهل بود و دارای دو فرزند پسر به نامهای علی و یاسر بود. یاسر پسر کوچک او بود که 6 ماه پس از تولد وی توانست او را ببیند. شهید برای اولین و آخرین بار یاسر شش ماهه خود را دید و در حالی که او را در آغوش گرفته بود گفت: «تو یاسری و من عمار. خوب مرا ببین که این آخرین باری است که پدرت را می بینی.»

۹ فروردین ۱۳۹۵ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۷۵۰
کد خبر : ۲۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید