اخبار

تلاش برای استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید پتروشیمی فجر

تلاش برای استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید پتروشیمی فجر
در بخش برق، پتروشیمی فجر توسط خط 400 کیلو ولت با ظرفیت 1000 مگاوات به شبکه سراسری وصل می باشد و در طول سال نیز با متوسط 150 مگاوات در حال ارسال برق به شبکه سراسری هستیم...

 به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فجر، مهندس علیرضا شمیم در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی ایران (اکو نیوز) گفت: در بخش آب و برق ظرفیت خالی داریم که برای شرکت هایی که قرار بود در ناحیه یک و دو این پتروشیمی احداث شوند به مسائل حاشیه ای تحریم روبرو شدیم و متاسفانه سرمایه گذارانی که در این منطقه زمین خریداری نمودند پروژه آنهات در حد حصار کشی معلق ماند.

وی افزود: خوشبختانه در یک ماه اخیر در این زمینه مکاتباتی با ما داشتند و تقاضای یوتیلیتی کرده اند وبعضی از این شرکت ها تا مرحله عقد قرار داد رسیده اند و تصمیم به شروع کار مجدد گرفته اند که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور و در سال 95 بتوانیم از این ظرفیت های خالی برای تامین یوتیلیتی سایت یک و دو که مربوط به صنایع پایین دستی می باشد استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش برق، پتروشیمی فجر توسط خط 400 کیلو ولت با ظرفیت 1000 مگاوات به شبکه سراسری وصل می باشد و در طول سال نیز با متوسط 150 مگاوات در حال ارسال برق به شبکه سراسری هستیم و تا مرز 200 الی 250 مگاوات نیز رسیده ایم و به یاری پروردگار در تابستان سال آینده در صورت حل برخی مشکلات 300 مگاوات به شبکه سراسری کمک خواهیم کرد.

مدیر عامل پتروشیمی فجر با اشاره به حضور این شرکت در بازار بورس گفت: بورس یک امتیاز برای شرکت ها محسوب می شود.سی درصد سهام پتروشیمی فجر متعلق به سهام عدالت است که به شرکت ملی صنایع پتروشیمی منتقل شده است و هفتاد درصد آن نیز متعلق به شرکت هلدینگ خلیج فارس می باشد که در این میان هلدینگ تصمیم گرفت با توجه به روند رو به رشد پتروشیمی فجر ده درصد سهم خود را در بازار بورس عرضه نماید.

وی یاد آور شد: در سال های گذشته در خصوص تامین گاز با مشکلات جدی مواجه بودیم و مجبور به استفاده از سوخت گازوئیل در فصل زمستان بودیم که خوشبختانه در سال گذشته این مشکلات به حداقل رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر افزود: امسال به علت اختلاف برخی شرکت های فروشنده و خریدار گاز،با محدودیت گاز مواجه شده ایم.زیرا زمانی که گاز محدود می شود به دلیل آنکه ورودی گاز فقط یک لاین می باشد ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد و با توجه به اینکه سوخت جانشین ما گازوئیل است از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد.

مهندس شمیم خاطرنشان کرد: ما با هوشنمندی تمام و با درایت همکارانمان در بخش های مختلف این شرکت نمی گذاریم ناپایداری در سیستم به وجود آید اما ضرری که ما در این میان متحمل می شویم ضرر اقتصادی است که قیمت تمام شده برق با گازوئیل را خیلی فراتر از برق تولیدی با گاز افزایش می دهد و در این راستا با نامه نگاری و مذاکرات سعی در حل این موضوع داریم.

گفتنی است با توجه به راه اندازی سه فاز جدید گاز در عسلویه در دولت تدبیر و امید ،مشکلات کمبود گاز در سال 94 تقریبا به طور کامل مرتفع شده است اما به دلیل مدیریت نامناسب در امر تحویل گاز از شرکت گاز و توزیع آن بین مجتمع های پتروشیمی و همچنین اختلافات مالی شرکت گاز با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی(که هر از گاهی به محدود کردن گاز می انجامد)و افزایش قیمت خوراک و سوخت در سال های اخیر نارضایتی هایی در شرکت های تولیدی ایجاد کرده است و همچنین باعث ناپایداری در تولید شده است که این امید است با درایت و مدیریت مناسب مشکلات فوق مرتفع گردد.

۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۶۸
کد خبر : ۲۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید