اخبار

گفتگو با باغبان نمونه

گفتگو با باغبان نمونه
آقای قاسم شایعی پور در سال 1338 در شهرستان شادگان، روستای مسیر جنوبی به دنیا آمد. او در سال 1355 ازدواج کرد، که حاصل آن ده فرزند شامل سه پسر و هفت دختر می باشد.

آقای قاسم شایعی پور در سال 1338 در شهرستان شادگان، روستای مسیر جنوبی به دنیا آمد. او در سال 1355 ازدواج کرد، که حاصل آن ده فرزند شامل سه پسر و هفت دختر می باشد.

از تاریخ 25 تیر ماه 84 در پتروشیمی فجر ناحیه 2 مشغول به کار شده و در ساخت و ایجاد تمام قسمت های فضای سبز ناحیه 2 نقش داشته است. از نظر او بهترین زمان روز وقتی است که در کنار گل ها و درختان کاشته شده توسط خودش قرار دارد و به آنها رسیدگی می کند.

آقای شایعی پور می گوید: چون صبح اول وقت با بسم الله و برای رضای خدا و با دلی صاف برای کسب روزی حلال کار را شروع می کند، تحمل گرما و سختی کار برایش آسان است و تاکنون پیش نیامده که درختی را بکارد و به ثمر ننشیند. او این عوامل را دلیل اصلی موفقیت در کارش می داند.

تمام تخصص کاریش را با توجه به منطقه ی محل زندگی و کار روزانه بدست آورده و هیچگونه دوره ی آموزشی خاصی را در زمینه باغبانی و فضای سبز نگذرانده است.

آقای شایعی پور در منزل شخصی خود و باغ مجاور آن حدود 40 اصله نخل دارد ولی به دلیل عدم وجود آب کافی امکان کاشت سبزی و صیفی در میان نخل ها وجود ندارد. شایع پور معتقد است که خدای سبحان صبری به ایشان عنایت فرموده که می تواند کارهای سخت و طاقت فرسا را در گرمای شدید و هوای شرجی به راحتی انجام دهد و از کار و حرفه خود لذت ببرد.

ایجاد فضای سبز مناسب، با طراوت و سرشار از زیبایی برای همکاران باعث می شود همه با دیدن باغچه های قشنگ و قدم زدن در کنار آنها سرحال آمده و با انرژی کار خود را به سرانجام برسانند. او این را انگیزه ی اصلیش برای کار در شرکت پتروشیمی فجر می داند.

باغبان نمونه شرکت تاکید دارد، همه همکاران باید با عشق سرکار حاضر شوند تا بتوانند کارهای محوله را به صورت صحیح انجام دهند و برای مملکت خود مفید باشند هرچند خیلی کوچک و کم.

در پایان جناب آقای شایعی پور در کمال خضوع و فروتنی گفت : انتظار او از همکاران، فقط و فقط دادن یک پاداش زبانی و

 گفتن "خسته نباشید" است و بس.

 

تهیه شده توسط کارگروه دیده بان محیط زیست فجر

۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۶۹۰
کد خبر : ۲۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید