اخبار

شهید عباس فرحان‌اسدی

شهید عباس فرحان‌اسدی
عباس در نخستین رو از فصل بهار سال 1339 در خرمشهر به دنیا آمد؛ در کنار تحصیل توانست با پشتکار خوب در کسب فن خیاطی ظرف مدت یکسال برای خود استادی شود. عباس به مطالعه کتب مذهبی و اسلامی علاقه داشتند و این امر سبب شد در اعمال عبادی بیشتر توجه کند.

عباس در نخستین رو از فصل بهار سال 1339 در خرمشهر به دنیا آمد؛ در کنار تحصیل توانست با پشتکار خوب در کسب فن خیاطی ظرف مدت یکسال برای خود استادی شود. عباس  به مطالعه کتب مذهبی و اسلامی علاقه داشتند و این امر سبب شد در اعمال عبادی بیشتر توجه کند.

با شروع انقلاب اسلامی عباس هم به صفوف مردم پیوست و در تظاهرات علیه رژیم منحوس و مرتود پهلوی فعالانه شرکت کرد؛ با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) فعالیتش را بیشتر کرد و به خوبی دانست حفظ انقلاب و تداوم آن بسیار مشکل‌تر از پیروزی آن است و در راستای این امر مهم فعالیت‌های خود را توجه حفظ انقلاب بیشتر و بیشتر کرد.

او به هیج عنوان اجازه نمی‌‌داد که کسی از انقلاب ایران اسلامی تعبیر سوء کند و همزمان با تأسیس سپاه در خرمشهر عضو این نهاد مقدس شد و به دلیل پشت کار وی در امر کمک‌رسانی در تدارکات سپاه خرمشهر مأموریت خود را ادامه داد.

این فعالیت‌ها ادامه داشت تا اینکه خبردار شد مزدوران بعثی در سرزمین شلمچه تحرکات و تعرضاتی دارند؛ لذا به صورت داوطلب به طرف شلمچه رفت و بعد از رسیدن به منطقه درگیری ، با رجز خوانی حماسی روحیه همرزمان خود را تقویت کرد و با تیرباری که در دست داشت، به مقابله با آنها پرداخت. ؛ و سرانجام بر اثر اصابت گلوله دشمن به سرش به زمین افتاده؛ پس از این مجروحیت او را به بیمارستان منتقل کردند اما علی‌رغم تلاش پزشکان، به شهادت رسید.

این شهید از جمله نخستین شهدای سپاه خرمشهر است که در 23 تیر 1359 و قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در رویارویی با نیروهای ارتش بعث به شهادت رسید.

۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۵۹۷
کد خبر : ۲۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید