اخبار

برگزاری کارگاه مسئولیت اجتماعی برای روسای روابط عمومی شرکت های پتروشیمی

برگزاری کارگاه مسئولیت اجتماعی برای روسای روابط عمومی شرکت های پتروشیمی
وی با اشاره به برگزاری کارگاه مسئولیت اجتماعی شرکتی(CSR) با حضور روسای روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ماهشهر اظهار کرد: به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، کارگاه یک روزه ای به این منظور با حضور روسای روابط عمومی های شرکت های پتروشیمی منطقه ، روز 27 اردیبهشت ماه در محل سالن همایش پتروشیمی فجر برگزار شد.

رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر گفت: روابط عمومی صرفا یک شغل نیست و
می توان گفت یک رسالت مهم اجتماعی است.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فجر، بهنام صیفوری با اشاره به برگزاری کارگاه مسئولیت اجتماعی شرکتی(CSR) با حضور روسای روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ماهشهر اظهار کرد: به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، کارگاه یک روزه ای به این منظور با حضور روسای روابط عمومی های شرکت های پتروشیمی منطقه ، روز 27 اردیبهشت ماه در محل سالن همایش پتروشیمی فجر برگزار شد.
وی افزود: این کارگاه با هدف توسعه نگرش مسئولیت اجتماعی سازمانها و  آگاهی بخشی بیشتر به مسئولان و کارکنان در این زمینه برگزار شد.
صیفوری رفتار مسئولانه سازمان در برابر نیروها و پدیده های اجتماعی،اثرگذاری و اثرپذیری جامعه پیرامونی و سازمانها بر یکدیگرو لزوم نگاه سیستمی به مقوله مسئولیت اجتماعی سازمانها را از جمله محورهای آموزه های اساتید در این کارگاه عنوان کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها پاسخگویی (به مفهوم مسئولیت پذیری) است و با توجه به وظیفه خطیری که دارند باید این کار را به درستی انجام دهند و در واقع مسئولیت اجتماعی سازمان مورد نظر آنها باعث می شود که از روابط عمومی با عنوان "وجدان اخلاقی" سازمان نام ببرند.


رییس روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر ادامه داد: از منظر مسئولیت اجتماعی،کارگزاران ارتباطی اعم از روابط عمومی و رسانه ها همواره در قبال تولید،توزیع و نشر اطلاعات و دیگر فعالیتهای ارتباطی فقط در مقابل سازمان و نظام مدیریتی حاکم برآن پاسخگو نیستند بلکه می بایست در مقابل همه مراجعان،بهره مندان،ذینفعان سازمان و جامعه پیرامونی نیز چنین باشند.

وی تصریح کرد: همه سازمانها و جوامع انسانی در یک افق بلند مدت نیازمند جلب اعتماد و رضایت، تقویت ارتباطات انسانی، مشارکت مردمی،پاسخگویی به افکار عمومی،تقویت احساس تعلق و هویت،همبستگی و انسجام اجتماعی و احترام به توانمندی های انسانی و مسائلی از این قبیل هستند که تحقق این امر جز از طریق توجه و تأکید به مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها امکانپذیر نیست.
صیفوری با تاکید بر اینکه مباحث انسانی در اولویت اول قرار دارند، اضافه کرد: نه تنها مدیران و کارکنان یک دستگاه از روابط‌عمومی خود انتظار
اقدامات حرفه‌ای برای شناسایی مشکلات و ارائه راه‌حل دارند بلکه عموم مردم از نهاد روابط‌عمومی این انتظار را دارند که در مسیر پیشرفت و تعالی
کشور، فعال‌تر و مفیدتر عمل کند. در واقع روابط عمومی به عنوان یک مفهوم و یک فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی از ارکان اصلی آن است.
رییس روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر خاطرنشان کرد: ارتباط قوی سبب دستیابی به خدمات و محصولات قوی، مشتریان راضی تر و در نتیجه کارآیی و سوددهی بیشتر می شود. هر نوع تعامل انسانی در هر محیطی به منزله نوعی رابطه با مشتری بوده و به  روش های مختلفی که از طریق آنها می توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۴۳
کد خبر : ۲۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید