اخبار

ضلع غربی خور زنگی توسط کارکنان پتروشیمی پاکسازی شد

ضلع غربی خور زنگی توسط کارکنان پتروشیمی پاکسازی شد
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فجر؛ به مناسبت هفته زمین پاک ضلع غربی خور زنگی توسط کارکنان پتروشیمی های فجر، اروند، امیرکبیر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پاکسازی شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فجر؛ به مناسبت هفته زمین پاک ضلع غربی خور زنگی توسط کارکنان پتروشیمی های فجر، اروند، امیرکبیر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پاکسازی شد.

سید محمد رضا شریعت زاده؛ رئیس محیط زیست پتروشیمی فجر با اعلام این خبر اظهار کرد: به همت حدود 100 نفر از کارکنان پتروشیمی های فجر، اروند، امیرکبیر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خور زنگی غربی از وجود پسماندها پاکسازی شد.

 

وی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از زیست بوم‌ها و ضرورت توجه صنایع به رعایت اصول و الزامات محیط زیستی عنوان کرد و افزود: تعدادی از همکاران دوستدار محیط زیست در حاشیه غربی خور زنگی حضور یافته و به جمع آوری ضایعات موجود در حاشیه این خور پرداختند.

 

شریعت زاده بیان کرد: کارکنان شاغل در واحدهای بهداشت، ایمنی، شهرداری و برنامه ریزی و اطلاعات مدیریت در اجرای این برنامه نقش آفرینی کردند و مقادیر زیادی زباله شامل بطری های پلاستیکی و دیگر ضایعات جمع آوری شد.

 

بد نیست بدانید؛ «خور» به نوعی شاخابه گفته می شود که از پیشرفتگی آب دریا در خشکی در اثر جزر و مد ایجاد می شود، این فرم هیدرولوژیک ساحلی معمولا با طولی بیش از عرض آن با هیچ آبراهه ای از خشکی ارتباط ندارد و به تدریج با فاصله گرفتن از دریا باریک می شود تا سرانجام انتهای‌ آن در اراضی هم سطح ناپدید می شود. خورها جزو مناطق مستعد و مساعد برای زیست بسیاری از آبزیان به خصوص ماهیان و یا سخت پوستان به شمار می روند به همین علت جزو مناطق بسیار مهم از نظر حیات آبزیان تلقی می شوند و دارای اهمیت ویژه ای در تقویت ذخایر شیلاتی دریاها هستند.

 

لازم به ذکر است؛ خور زنگی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در بندر امام خمینی واقع است.آلودگی هر یک از خورهای زنگی، جعفری، غزاله، احمدی و غنام در نهایت منجر به آلودگی و تخریب اکوسیستم منحصر بفرد خورموسی می شود. همچنین با توجه به این نکته که رها کردن پسابها و پسماندهای صنعتی در اطراف و بستر خورها ، علاوه بر تخریب اکوسیستمی و از بین رفتن گونه های زیستی موجب ایجاد مناظر زشت حاشیه خورها می شود، لذا حفاظت و بهسازی از آنها در منطقه امری ضروری است.

بنا بر این گزارش؛ در سال‌های گذشته نیز اقدامات مشابهی توسط شرکت پتروشیمی فجر صورت گرفته بود؛ این امر از جمله اقداماتی است که می توان برای حفظ حیات خورها و در نهایت پاکیزگی دریاها انجام داد و شاید پاکسازی خورها نقطه آغازی برای اهمیت دادن به محیط زیست اطرافمان و سلامتی مردم جامعه باشد.

 

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۶۲
کد خبر : ۲۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید