اخبار

آغاز ساخت پایلوت پژوهشی پساب صنعتی در پتروشیمی فجر

آغاز ساخت پایلوت  پژوهشی پساب صنعتی در پتروشیمی فجر
عملیات اجرایی ساخت پایلوت پ‍ژوهشی واحد تصفیه پساب در پتروشیمی فجر آغاز گردید.
این پروژه تحقیقاتی که تا هشت ماه دیگر به بهره برداری می رسد ، قابلیت سنجش عملکرد پنج روش مختلف تصفیه پساب را خواهد داشت.

     عملیات اجرایی ساخت پایلوت پ‍ژوهشی واحد تصفیه پساب در پتروشیمی فجر آغاز گردید.

این پروژه تحقیقاتی که تا هشت ماه دیگر به بهره برداری می رسد ، قابلیت سنجش عملکرد پنج روش مختلف تصفیه پساب را خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فجر،مهندس حمیدرضا دوکوهکی رئیس مرکز پژوهش این شرکت هدف از ساخت پایلوت تحقیقاتی را مطالعه و شناخت بیشتر عملکرد سیستم‌های تصفیه پساب در پتروشیمی فجر، مقایسه عملکرد سیستم‌های جدید تصفیه و امکان تصفیه پساب با کیفیت های مختلف در سیستم‌های موجود و همچنین ایجاد بستری مناسب جهت انجام کارهای تحقیقاتی ، پژوهشی و افزایش ارتباط با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی  عنوان کرد.

 

دوکوهکی در خصوص اهمیت ساخت طرح نیز گفت: با توجه به فعال بودن پنج واحد تصفیه پساب مستقل در سطح منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، این پایلوت بستر بسیار مناسبی در راستای بهبود عملکرد واحدهای تصفیه و در نهایت حفظ محیط زیست منطقه  می باشد .

      رئیس مرکز پژوهش پتروشیمی فجر به توانایی ها و ظرفیتهای طرح اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت 224  متر مربع در حال احداث بوده و پنج  فرایند تصفیه بیولوژیکی پساب شامل لجن فعال، لاگون اختیاری، راکتور ناپیوسته مرحله ای SBR، راکتور زیستی بستر متحرک( MBBR) و راکتور زیستی غشایی(MBR) را پوشش خواهد داد. ظرفیت پایلوت یک متر مکعب در ساعت می باشد و آنالایزرهای مختلف سنجش اکسیژن محلول،اندازه گیری pH،سنجشگر هدایت الکتریکی پساب و سیستم خودکار تزریق مواد شیمیایی بعلاوه سیستم کنترلی کامل در آن استفاده شده است.

مهندس دوکوهکی در خصوص نتایج عملی پایلوت اظهار امیدواری کرد که با ساخت و استفاده عملیاتی از آن گام موثری در راستای تحقق اهداف کلان زیست محیطی پتروشیمی فجر و صنایع پتروشیمی برداشته شود.  

گفتنی است دو واحد تصفیه پساب در پتروشیمی فجر با مجموع ظرفیت 980 مترمکعب بر ساعت ، تصفیه پسابهای صنعتی کارخانجات پتروشیمی منطقه ویژه را بعهده دارند.

۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱۹۹
کد خبر : ۱۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید