اخبار

بازدید مطبوعاتی و کنفرانس خبری مدیرعامل پتروشیمی فجر برگزار شد

بازدید مطبوعاتی و کنفرانس خبری مدیرعامل پتروشیمی فجر برگزار شد
حسین شهریاری مدیر عامل پتروشیمی فجر در جمع خبرنگاران از راه اندازی سه طرح جدید در محل طرح توسعه پتروشیمی فجر با سرمایه گذاری 370 میلیون دلار به منظور تامین نیازهای جانبی 17 مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد .

حسین شهریاری مدیر عامل پتروشیمی فجر در جمع خبرنگاران از راه اندازی سه طرح جدید در محل طرح توسعه پتروشیمی فجر با سرمایه گذاری 370 میلیون دلار به منظور تامین نیازهای جانبی 17 مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد .

در جریان بازدید مطبوعاتی طرحهای توسعه پتروشیمی فجر(فجر2) که در تاریخ11بهمن ماه روی داد،تعداد30 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه های توسعه پتروشیمی فجر (فجر2) بازدید نموده و پس از آن در کنفرانس خبری که توسط روابط عمومی برگزار شد شرکت کردند.

مهندس شهریاری در کنفرانس خبری با رسانه ها اظهار داشت : فاز دوم  توسعه در محل طرحهای توسعه پتروشیمی فجر در بهمن امسال شامل 3 پروژه ازجمله نیروگاه 640مگاواتی است که به طور رسمی افتتاح وراه اندازی خواهد شد .وی با بیان اینکه این نیروگاه شامل 4واحد توربین با ظرفیت 160مگاوات برق و واحدهای تولید بخار با ظرفیت 740تن بر ساعت می باشد ،میزان سرمایه گذاری آن را 280 میلیون دلار و 250 میلیارد ریال اعلام کرد. .شهریاری تاکید کرد تا کنون بیش از 165 هزار مگاوات برق در نیروگاه توسعه فجر 2 تولید و به شبکه سراسری عرضه شده وتمامی مراحل ساخت ونصب وراه اندازی این نیروگاه توسط پیمانکاران وسازندگان داخلی انجام شده است .

مهندس شهریاری در ادامه به راه اندازی پست برق 132به400کیلو ولت پتروشیمی فجر جهت انتقال برق و ارتباط با شبکه سراسری برق اشاره کرد و گفت:این پست با 7فیدر 132کیلو ولت و دو فیدر 400کیلوولت،توان جابجای 560مگاوات بین فجر و شبکه سراسری را دارد که هزینه اجرای آن بالغ بر400میلیارد ریال می باشد.

مدیر عامل پتروشیمی فجر همچنین از راه اندازی پروژه انتقال برق 400 کیلوولتی به طول 26 کیلومتر در بهمن امسال خبرداد وتصریح کرد که برای اولین بار در خاورمیانه 75 دکل 400کیلوولتی تلسکوپی در این واحد پتروشیمی نصب وراه اندازی شده است .

وی قابلیت انتقال پروژه به شبکه سراسری را دراین پروژه حدود 2 هزار مگاوات عنوان کرد وادامه داد : برای بهره برداری از این پروژه انتقال برق در مجموع 230 میلیاردریال سرمایه گذاری انجام شده است .

 

۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۷۶
کد خبر : ۱۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید