اخبار

قیمت هر سهم پتروشیمی فجر 11500 ریال کلید خورد

قیمت هر سهم پتروشیمی فجر 11500 ریال کلید خورد
عرضه اولیه تعداد 200 میلیون سهم معادل 8 درصد از سهام شرکت پتروشیمی فجر انجام و این سهم با قیمت 11500 ریال کشف قیمت شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر، امروز چهارشنبه مورخ 28بهمن ماه 94 - تعداد 200 میلیون سهم معادل 8 درصد از سهام شرکت پتروشیمی فجر برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس در فهرست نرخ‌های بازار دوم در نماد  "بفجر" عرضه شد.

به این ترتیب با معامله 8 درصد از سهام پتروشیمی فجر و کشف قیمت 11500 ریالی، 2875 میلیارد ریال به ارزش بازار اضافه شد. در ضمن یک درصد از سهام شرکت پتروشیمی فجر به کارکنان شرکت اختصاص یافت.

گفتنی است: شرکت پتروشیمی فجر متعلق به شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان 495 امین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «تامین برق، گاز و آب»، گروه «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم» و طبقه‌ی «تامین بخار و آب گرم» در فهرست نرخ‌های بازار دوم قرار گرفت.

شرکت پتروشیمی فجر در سال 1377 با هدف تامین یوتیلیتی مورد‌نیاز شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در بندر امام خمینی، در سایت 4 تاسیس شد و به‌عنوان اولین شرکت یوتیلیتی متمرکز در کشور در سال 1381 به بهره‌برداری رسید.

با گسترش شرکت‌ها و افزایش اجرای طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سایت 2 و 3، شرکت پتروشیمی فجر به منظور تامین یوتیلیتی طرح‌های جدید اقدام به اجرای طرح توسعه فجر در سایت 2 کرد.

مشتریان عمده پتروشیمی فجر عبارتند از شرکت پتروشیمی امیرکبیر - بوعلی سینا - شهید تندگویان - خوزستان – فن‌آوران - مارون - اروند - کارون - شیمی بافت - نوید زرشیمی - غدیر - شهید رسولی. ترکیب سهامداران، هلدینگ فارس با مالکیت 70درصدی و سهام عدالت با 30درصد مالکیت از سهامداران شرکت محسوب می‌شوند.

واحدهای تولیدی و فرآیندی این شرکت در واقع بالادستی صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود که یوتیلیتی مورد نیاز سایر پتروشیمی‌ها را تامین می‌کند. از جمله واحدهای تولیدی این شرکت باید به واحد برق و بخار (نیروگاه برق)، تصفیه آب و پساب، واحد تفکیک و تولید هوای فشرده و خطوط ارتباطی یوتیلیتی اشاره کرد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۰:۰۰
تعداد بازدید : ۶۰۳
کد خبر : ۲۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید